Search
Close this search box.
Kaffe Med Honning – Sundt?

Kaffe Med Honning - Sundt?

kaffe med honning Øger Din Forbrænding Og Gør virker opkvikkende.

Honningskaffe, som ordene siger kaffe med honning.
Hvilket i sig selv har sundhedsmæssige fordele, men du kan øge det endnu mere.

I denne artikel får du fem tip til en sundere kaffe.
Talrige undersøgelser har vist, at kaffe øger forbrændingen.
Selvom intet slår en sund kost og motion, kan kaffe hjælpe dig med at fremskynde dit stofskifte.

Honning kaffe opskrift.

  • 1 krus kaffe
  • 2 tsk økologisk honning
  • 1 tsk kanel
  • 1 tsk kokosolie
  • Eventuelt. Ingefær

Sundhedsmæssige Fordele ved Honning Kaffe

Ud over at være et sødt middel mod kaffe har honning flere fordele.
Sammenlignet med sukker med det glykæmiske indeks over 60, står honning på 19.
Derfor påvirker dit blodsukker ikke så stærkt.
Samtidig er det sødere end almindeligt sukker.
Desværre indeholder den flere kalorier end sukker, så hvis du er en kalorietæller, er det den eneste ulempe ved honning.

Honning er fyldt med antioxidanter, vitaminer og mineraler.
Vitaminer B1, B2, B3, B5, B6 og vitamin C.
Mineralerne Calcium, Magnesium, Jern og Kalium.
Derudover indeholder honning præbiotika, der er godt for din fordøjelse og mikrobiom.
Sidst men ikke mindst lindrer det symptomerne på ondt i halsen og hoste.

Sundhedsmæssige Fordele Kokosolie

Ligesom kanel er kokosolie god til mavefedt.
Men det er ikke alt, fordi der er mange sundhedsmæssige fordele ved kokosolie.
Det hjælper med at få både hud og hår til at se yngre og sundere ud.
Kokosolie sænker kolesterol og risikoen for diabetes.

Kokosolie hjælper med at holde sultfølelsen under kontrol og styrker immunforsvaret.
Samtidig beskytter den mod solskader og er en stor energikilde.
Kokosolie tilhører familien af ​​mellemstore fedtsyrer, der øger fedtforbrænding og  Ketose.

Journal of Nutrition har offentliggjort en undersøgelse, hvor forskere gennemgik alle offentliggjorte undersøgelser med Medium Chain Triglyceride (MCT) og vægtkontrol.
Resultatet var, at store mængder MCT bidrog til øget energi og forbrænding af kalorier og reduceret madindtag.

Sundhedsmæssige Fordele Kanel

Hvis du tilføjer kanel til din honningkaffe, får du følgende fordele.
Fordi kanel er rig på polyfenoler og antioxidanter, hvilket gør det antiinflammatorisk.
Kanel stabiliserer dit blodsukker og gavner fordøjelsen.
Kanel hjælper maden med at tilbringe længere tid i tarmen.
Dette giver termogenese, der bestemmer, hvor meget af madens næringsindhold der omdannes til varme.
Ifølge undersøgelser har kanel den største effekt på forbrændingen af ​​mavefedt.

Derudover bekæmper kanel Amyloid, giftproteinet, der går hånd i hånd med Alzheimers.
Overdreven brug af kanel på grund af indholdet af spidskommen kan forårsage leverskader.
Voksne bør derfor holde forbruget på maksimalt en teskefuld om dagen.
Ceylon kanel indeholder mindre spidskommen.

Derfor Skal Ingefær Være I Din Honningkaffe

Ingefær er tæt beslægtet med gurkemeje og kardemomme.
Ingefær forbedrer blodcirkulationen, forbedrer fordøjelsen og absorptionen af ​​næringsstoffer.

Samtidig er ingefær kendt for at styrke immunforsvaret, lindre ledsmerter og beskytte mod influenza og forkølelse.

Ingefær hjælper også mod kvalme og kan være god til muskelsmerter, menstruationssmerter og generel ømhed.